Written words from an honest heart

Sofie + Musik = Kärlek

Kategori: Allmänt

Idag har jag varit på stan (3:dje dagen i sträck) och shoppat julklappar med Maja. Det var riktigt kul att få träffa henne igen! Var längesedan då hon har praktik i en liten byhåla..

Men vi vandrade runt och tog en kaffe och pratade om allt mellan himmel och jord, riktigt mysigt!

Fyndade en sån sjukt vacker långklänning på H&M, ser ut som en grekisk gudinna i den :)

Resterande tiden av dagen har jag varit med mina tankar, förstår både mer och mindre när jag ligger i sängen och det sprutar ut Anberlin, Coheed and Cambria, Fuel, Heart, Breaking Benjamin, Cold, Johnossi, Jose Gonzalez, Lifehouse, Switchfoot, The Script <3

Tänk hur mycket man kan rensa sitt sinne bara av att ligga och låta musik och texter skölja igenom kroppen sin, har inga problem med att ligga i timmar och lyssna på musik..

Det första jag gör när jag vaknar är att lyssna på musik och det sista jag gör innan jag somnar är att lyssna på musik..

Jag har alltid varit en riktig sångfågel, jag kommer ihåg när jag var ganska liten, hur less mina föräldrar och mina syskon var på mig när jag hade min freestyle och lurarna i öronen och sjöng heeeeela vägen till stugan, det vill säga 3 timmars bilfärd!

Det där har väl aldrig riktigt avtagit heller, när jag kört från Kiruna till Östersund så har jag sjungt hela vägen, vilket innebärt att jag alltid kommer fram med en väldigt hes röst om någon röst alls.

Folk säger ju alltid att de ska gå ut och promenera för att de behöver rensa tankarna lite, men jag sätter mig i bilen, öser musik på högsta volym och rensar tankarna, finns ingenting bättre!

Jag har alltid låtit musiken visa mina känslor, visa vad jag känner och tänker och vad det är som finns i mitt hjärta..

Utan musik vet jag inte vad jag hade gjort. 



I don't think anyone really understand the way Music heals me..



 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: